stop

היזמים והיזמיות שמגיעים אלי לייעוץ נתקלים בימים אלו בבעיה קשה מאוד – ירידה משמעותית בפעילות העסקית.

המדינה כמובן מציעה פתרון חלקי ביותר מעצם העלויות הרבות שכרוכות במלחמה, ואם נשים רגע את כל הפולטיקה בצד, מלבד העומס הרגשי, מצב זה יוצר עומס כלכלי מאוד קשה ובלתי צפוי.

כהרגלי בקודש ומתוך התפיסה הרוחנית, אני תמיד מנסה למצוא דרך לצמוח ממשברים ולכן גם הפעם אני רוצה להציע מספר פעולות שאפשר לעשות כדי בכל זאת לצמוח בזמן ההפסקה הזו:

  1. חשיבה על העסק – פעמים רבות כאשר אנחנו כל כולנו בשוטף, קשה לנו לראות לאן הגענו וגם מה למדנו בדרך. לכן אפשר לנצל את הימים הללו עד שהשוק יתאושש כדי לחושב על הנקודות עללו, לתת לעצמנו טפיחה על השכם וגם ללמוד מאתגרים שהתמודדנו איתם יותר או פחות. זה הזמן גם לבחון את היעדים שהצבנו ולראות אם נכון לשנותם.
  2. מנוחה והרפיה – נכון, האזעקות הבלתי פוסקות לא ממש מאפשרות לנו לנוח, אך אפשר לנצל את השקט שיש כדי לקרוא ספר מקצועי כדי להעשיר את הידע שיש לנו או אפילו טוב מזה, לקרוא ספר סתם בשביל הכיף. פעמים רבות כשאנו יוצאות מהשגרה אפילו באמצעות ספר, אנחנו יכולות לחשוב על פתרונות שלא חשבנו עליהם קודם.
  3. יצירת קשר עם לקוחות ועשיית סדר במאגר הלקוחות – זה הזמן לעשות סדר, ויש מיליוני אפשרויות לעשות זאת. אחת מהן היא מעבר על רשימת אנשי קשר ובחינה אם כדאי ליצור קשר עם אנשים לקוחות שלא שמענו או ראינו זמן רב, זו הזדמנות גם ליצור קשר לשאול לשלומם ובכך גם להזכיר על קיומנו.
  4. עשיית סדר בבירוקרטיה ובניירת – ערימות של קבלות שנערמו, קבלות שניתנו, גבייה שטרם טיפלנו בה, הם רק מקצת מהמשימות שאנו משאירות לזמן פחות עמוס. ובכן, עכשיו הגיע הזמן הזה.
  5. למידה עוד קצת על שיווק – מנסיוני לעולם אין מספיק ידע בשיווק, אין זה משנה אם החלטתן להתמקד בשיווק אוף ליין או אונליין לשיווק המוצר או השיורת שלכן, זה הזמן ללמוד על הנושא עוד קצת ולשפר במעט את האסטרטגיה השיווקית והתקשורת השיווקית שלכן. אם אין לכן כזאת, אני ממליצה מאוד לקרוא על כך ולבנות אותה או לפנות ליעוץ מקצועי בנושא.
  6. פיתוח מוצרים חדשים – דווקא בזמנים כאלו, אפשר להתחיל לחשוב יצירתי, במקום שהמיינד ילך הלוך ושוב סביב בעיות שאין איך לפותרן, אפשר להסיט את תשומת הלב לחשיבה על פיתוח מוצרים או שירותים חדשים שאולי לא חשבתם עליהם. להציץ במה שעושים קולגות שלכם בחו"ל או קריאה במגזין מקצועי יכולים לתת לכם רעיונות מצויינים.
  7. מגנוט אנרגטי – בזמנים אלו כדאי מאוד להתמקד בדמיון מודרך אשר שם דגש על חשיבה חיובית המתמקדת במה שאתן רוצות להשיג בעתיד, דמיינו איך הדברים מתבהרים ומגיעים הלקוחות והכספים שאתן מייחלות להן והודו על כך. אם תרצו הוראות מדוייקות למגנוט, אתן מוזמנות להיכנס לפוסט שכתבתי בתחילת השנה או ליצור איתי קשר להנחיות נוספות.

אני מאחלת לנו שהשקט יגיע שוב אלינו במהרה ואיתו השפע והשגשוג ובינתיים מקווה שתוכלו להיעזר בשלט העצור הזה לצמוח עוד קצת ואיתכם יצמח גם העסק.

Share →

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>